Retro Nostalgia Radio Show

10.5.09

Mina - Renato (1962)

The music was written by Argentinian born singer and composer Alberto Cortez.

The original version was recorded as "Renata" by Alberto Cortez with Ernie Freeman combo. It was originally released on Moonglow records in 1961.

Then, Italian songwriter Alberto Testa wrote Italian lurics, Gosio Piero made arrangements, and the song was recorded by Mina with Tony De Vita orchestra. The Italian version was released on Italdisc records in 1962.

After that, the song became popular worldwide and has been recorded many times during the 1960s.

Now, here are excerpts from Italian movie "Appuntamento in Riviera" where Mina performed this great twist song.


And the lyrics, offcourse:

Renato Renato Renato
ti voglio bene non l'hai capito
Renato Renato Renato
se non mi baci non vivo più.

Renato Renato Renato
a casa tua tu mi hai invitato
Renato Renato Renato
e ci ho trovato papà e mammà.

Scommetto che nessuno bacia come te
però chissà perché non lo dimostri a me
se tu ti decidessi a dirmi almeno un sì
io non sarei ridotta così.

Renato Renato Renato
così carino così educato
Renato Renato Renato
mi porti al cinema e guardi il film.

Scommetto che nessuno bacia come te
però chissà perché non lo dimostri a me
se tu ti decidessi a dirmi almeno un sì
io non sarei ridotta così.

Renato Renato Renato
come vorrei non averti amato
Renato Renato Renato
tu sei un mostro di ingenuità.

Renato Renato Renato
la serenata che ti ho cantato
Renato Renato Renato
vuol dire che morirò per te.

Renato Renato Renato
la serenata che ti ho cantato
Renato Renato Renato
vuol dire che morirò per te.

Renato Renato Renato
la serenata che ti ho cantato
Renato Renato Renato
vuol dire che morirò per te.

Twist-Twist (27.5 MB)

Labels:

2 Comments:

Blogger bldyman said...

great!
there are also this two italian songs dedicated to men:
"Lodovico, dolce come un fico"
and
"Giacinto, un po tinto ma distinto"

but I still can't find them!

cari saluti
G

Sunday, December 06, 2009

 
Blogger Karel said...

Hello G,

I've found one song. Here you can download "Lodovico, Sei Dolce Come Un Fico" from 1931 by Vittorio De Sica:

http://www.divshare.com/download/9664710-c35

:-)

Best wishes,
K.

Tuesday, December 08, 2009

 

Post a Comment

<< Home